Uncategorized

Ερώτηση στην Κομισιόν: Πόσο στοίχισε στον ελληνικό λαό ο αναβαλλόμενος φόρος επί των διαφημίσεων;

papadimoulis_EP_orthia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το θέμα του διαρκώς (!) αναβαλλόμενου ειδικού φόρου διαφημίσεων στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, φέρνει στην Κομισιόν, με ερώτησή του, ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ,Δημήτρης Παπαδημούλης. 

Ο Δημήτρης Παπαδημούλης, στην ερώτησή του, σημειώνει ότι από το 2010, με το «μνημονιακό νόμο 3845/10…επιβάλλεται ειδικός φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, που καταβάλλεται στο ελληνικό δημόσιο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς», ο οποίος ωστόσο δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα, και τονίζει ότι τόσο η Τρόικα, όσο και οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις είχαν«επιδείξει ‘υπερβολική ευαισθησία’ στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεων, κυρίως αυτών που αφορούσαν την κατάργηση εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων και τη μείωση μισθών και συντάξεων, παραβιάζοντας ακόμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ».

Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο Έλληνας ευρωβουλευτής ρωτά την Κομισιόν «για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί, από το 2010, η επιβολή του ειδικού φόρου στις διαφημίσεις, στερώντας πολλά έσοδα από τον ελληνικό προϋπολογισμό, που σύμφωνα με υπολογισμούς, μόνο για το 2014, ήταν 50-60 εκατ. ευρώ», «ποιες ήταν οι εκτιμήσεις για τα έσοδα αυτού του φόρου, από το 2010 μέχρι σήμερα και ποια τα ‘ισοδύναμα μέτρα’ που, τελικά, κλήθηκε να πληρώσει ο ελληνικός λαός», καθώς επίσης, εάν «σκοπεύει να πάρει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης ελληνικών προσπαθειών για έναν δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών, και κατ’ επέκταση για τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση».

Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση :

Σύμφωνα με το μνημονιακό νόμο 3845/10, και το άρθρο 5.12, επιβάλλεται ειδικός φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, που καταβάλλεται στο ελληνικό δημόσιο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ο οποίος ωστόσο, από το 2010 μέχρι και σήμερα, δεν έχει εφαρμοστεί.

Με δεδομένο ότι η Τρόικα και οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις, είχαν επιδείξει «υπερβολική ευαισθησία» στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεων, κυρίως όμως, αυτών που αφορούσαν την κατάργηση εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων και τη μείωση μισθών και συντάξεων, παραβιάζοντας ακόμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ, ερωτάται η Επιτροπή:

  • Για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί, από το 2010, η επιβολή του ειδικού φόρου στις διαφημίσεις, στερώντας πολλά έσοδα από τον ελληνικό προϋπολογισμό, που σύμφωνα με υπολογισμούς, μόνο για το 2014, ήταν 50-60 εκατ ευρώ;
  • Ποιες ήταν οι εκτιμήσεις για τα έσοδα αυτού του φόρου, από το 2010 μέχρι σήμερα και ποια τα ‘ισοδύναμα μέτρα’ που, τελικά, κλήθηκε να πληρώσει ο ελληνικός λαός;
  • Σκοπεύει να πάρει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης ελληνικών προσπαθειών για έναν δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών, και κατ’ επέκταση για τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση, και εάν ναι, με ποιο τρόπο;

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

We are using cookies on our website

Please confirm, if you accept our tracking cookies. You can also decline the tracking, so you can continue to visit our website without any data sent to third party services.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο