ΕυρωκοινοβούλιοΚοινοβουλευτικός Έλεγχος

«Με ποιες ρυθμίσεις υποχρεούνται τα κράτη-μέλη και η ΕΕ, στο πλαίσιο του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR), να αντιμετωπίζουν ‘κακές πρακτικές’ κατά την χρήση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης;»

Ερώτηση Δημ. Παπαδημούλη στην Κομισιόν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ερώτηση στην Κομισιόν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από «κακές πρακτικές» όπως οι δημόσιες παρεμβάσεις, η στοχευμένη διαφήμιση ή οι διακρίσεις στις τιμές αγαθών και υπηρεσιών, κατέθεσε ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης. Αφορμή για την ερώτηση στάθηκε μελέτη του Ε/Κ για λογαριασμό της Επιτροπής IMCO, με θέμα τις τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ).

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζητά να μάθει από την Κομισιόν «με ποιες ρυθμίσεις υποχρεούνται τα κράτη-μέλη και η ΕΕ, στο πλαίσιο του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR),  να αντιμετωπίζουν πρακτικές όπως οι παραπάνω», και φέρνει ως παράδειγμα «όσα ήρθαν στο φως μέσω των Cambridge Analytica (χειραγώγηση του αποτελέσματος των αμερικανικών εκλογών, μέσω της υποκλοπής προσωπικών δεδομένων)».

Ακόμη, ζητά να μάθει «με ποια χρηματοδοτικά ή άλλα εργαλεία (όπως άλλες τεχνολογίες ΑΙ) θα ενισχύσει την ενδυνάμωση της κοινωνίας πολιτών και των οργανώσεων απέναντι στα παραπάνω φαινόμενα, ενόψει της ολοκλήρωσης του χρηματοδοτικού προγράμματος ‘Rights, Equality, Citizenship 2014-2020’», καθώς και «πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το νέο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων για την ανάπτυξη εργαλείων ψηφιακής υποστήριξης των πολιτών».

Ακολουθεί πλήρες το κείμενο της ερώτησης:

Σε πρόσφατη μελέτη[1] του Ε/Κ, για λογαριασμό της Επιτροπής IMCO, θίγεται το θέμα της προστασίας προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών εντός της ΕΕ κατά την ανάπτυξη τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ). Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανάπτυξη αλγορίθμων machine-learning με «πρώτη ύλη» τα προσωπικά δεδομένα, μπορεί να οδηγήσει σε μη ελέγξιμες αρνητικές επιπτώσεις, όπως η χειραγώγηση κοινής γνώμης.

Με φόντο παραδείγματα, όπως οι «σκανδαλώδεις πρακτικές» που ήρθαν στο φως μέσω των Cambridge Analytica (χειραγώγηση του αποτελέσματος των αμερικανικών εκλογών μέσω της υποκλοπής προσωπικών δεδομένων), ερωτάται η Κομισιόν:

-Με ποιες ρυθμίσεις υποχρεούνται τα κράτη-μέλη και η ΕΕ, στο πλαίσιο του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR),  να αντιμετωπίζουν πρακτικές όπως οι δημόσιες παρεμβάσεις, η στοχευμένη διαφήμιση ή οι διακρίσεις στις τιμές αγαθών και υπηρεσιών, όπως αυτές καταγράφονται στη μελέτη;

– Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το νέο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων για την ανάπτυξη εργαλείων ψηφιακής υποστήριξης των πολιτών[2];

-Με ποια χρηματοδοτικά ή άλλα εργαλεία (όπως άλλες τεχνολογίες ΑΙ) θα ενισχύσει την ενδυνάμωση της κοινωνίας πολιτών και των οργανώσεων απέναντι στα παραπάνω φαινόμενα, ενόψει της ολοκλήρωσης του χρηματοδοτικού προγράμματος «Rights, Equality, Citizenship 2014-2020»;

[1] Artificial Intelligence: Challenges for EU citizens and consumers, http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2019/631043/IPOL_BRI(2019)631043_EN.pdf

[2] Κατά τη μελέτη ‘privacy digital assitants/ consumer digital assistants’

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο