Συν/ξη στο “Ραδιόφωνο 24/7”: «Το ελληνικό πρόγραμμα ανάπτυξης 2019-2023, θα χαράξει τους στόχους για τη μεταμνημονιακή Ελλάδα»

0

PAPADIMOULIS DimitriosΔημ. Παπαδημούλης :
«Το ελληνικό πρόγραμμα ανάπτυξης 2019-2023, θα χαράξει τους στόχους για τη μεταμνημονιακή Ελλάδα».

 «Παροχές και βελτιώσεις θα πρέπει να γίνουν στο στέρεο έδαφος μιας νοικοκυρεμένης δημοσιονομικής διαχείρισης».

 «Στόχος μας δεν είναι να βγούμε από τα μνημόνια για να ξανακάνουμε ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που βύθισαν τη χώρα στα χρέη και στα ελλείμματα».


Σε συνέντευξή του στον ρ/σ «Ραδιόφωνο 24/7» (Στ. Τζανάκη – Γ. Μελιγγώνη), ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Eυρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, επεσήμανε τα ακόλουθα:

Κύριε Παπαδημούλη, όλα δείχνουν ότι δεν θα είναι η τρίτη αξιολόγηση η δυσκολότερη που έχει περάσει η κυβέρνηση, ωστόσο το ερώτημα είναι πώς είναι εφικτό κατά τη γνώμη σας, στη διαπραγμάτευση για την τέταρτη αξιολόγηση, να υπάρξει η καθαρή «έξοδος», ενώ δεν υπάρχει συνομιλητής από τη ΓερμανίαΚαι όταν δεν ξέρουμε πώς φαίνονται στο εξωτερικό όλες οι εξαγγελίες που έχει αρχίσει και ο Ενιαίος Μηχανισμός Σταθερότητας να υπονοεί, περί «ξηλώματος» βασικών μνημονιακών ρυθμίσεων.

Κοιτάξτε, κατ’ αρχήν η τρίτη αξιολόγηση προχώρησε με πρωτοφανή ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, παρ’ όλο που δεν υπήρχε κυβέρνηση στη Γερμανία, διότι αφορά στην υλοποίηση συμφωνημένων στόχων. Το ίδιο θα γίνει και με την τέταρτη αξιολόγηση, το αντικείμενο της οποίας είναι προδιαγεγραμμένο. Και κατά τα άλλα, ο στόχος της κυβέρνησης, όπως τον επανέλαβε και πριν από λίγο (σ.σ. στο υπουργικό συμβούλιο) ο πρωθυπουργός, είναι να τελειώνουμε με τα μνημόνια και αυτή την ασφυκτική και ταπεινωτική επιτροπεία, υλοποιώντας τους συμφωνημένους στόχους και στηρίζοντας τους πιο ασθενέστερους από την υπεραπόδοση της οικονομίας και των δημοσιονομικών στόχων, και όχι μοιράζοντας λεφτά που δεν υπάρχουν. Ο στόχος μας δεν είναι να βγούμε από τα μνημόνια για να ξανακάνουμε αυτά που έκαναν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, οδηγώντας στη χρεοκοπία. Η Ελλάδα δεν θα προχωράει δημιουργώντας ελλείμματα και χρέη για πελατειακούς λόγους και ψηφοθηρία. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018, πέρα από την τέταρτη αξιολόγηση, τα επόμενα βήματα εξόδου στις αγορές, την εξειδίκευση των περαιτέρω μέτρων ελάφρυνσης του χρέους και τη συζήτηση για τον προσδιορισμό του πού η Ελλάδα βρίσκεται μετά το μνημόνιο, με βάση τους ισχύοντες ευρωπαϊκούς κανόνες, αυτό που θα είναι στην προτεραιότητα της επεξεργασίας και του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης θα είναι το ελληνικό πρόγραμμα ανάπτυξης 2019-2023, που θα χαράξει τους στόχους για τη μεταμνημονιακή Ελλάδα με υγιή δημόσια οικονομικά και με επιτάχυνση της ανάπτυξης και της μείωσης  των στόχων που έχουμε υπογράψει για να υπερβούμε αυτή την επιτροπεία. Και πιστεύω ότι αυτό θα είναι και το βασικό αίτημα, η βασική πρόταση με βάση την οποία ο Τσίπρας, ο ΣΥΡΙΖΑ, θα διεκδικήσουν μια νέα τετραετία στις εκλογές του 2019.

Είπε προηγουμένως και ο ίδιος ο πρωθυπουργός ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να δουν οι πολίτες στην τσέπη τους τα αποτελέσματα, τα οποία σε επίπεδο αιχμών δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτά που βλέπαμε πριν από δύο, πριν από τρία, τέσσερα ή έξι χρόνια. Πόσο εύκολο θα είναι όμως να δει ο πολίτης αυτά τα πρώτα αποτελέσματα, όταν κάθε μήνα ανακοινώνεται ότι έχουμε αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο;

 Θα χρειαστεί χρόνος μέχρι τα θετικά αποτελέσματα ανάκαμψης της οικονομίας να φτάσουν και στο τραπέζι των νοικοκυριών και στην τσέπη της μέσης και της φτωχότερης ελληνικής οικογένειας. Και θα χρειαστούν χρόνια σκληρής προσπάθειας και αναπτυξιακού δρόμου της ελληνικής οικονομίας για να επανέλθουμε στο βιοτικό επίπεδο που είχαμε πριν τη χρεοκοπία και την επιδείνωση που προκάλεσε μαζί με τα μνημόνια στη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Δε χωράει αμφιβολία. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ο σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι εκλογές στο τέλος της τετραετίας. Και με αυτό ακριβώς το πρόγραμμα, της περαιτέρω μείωσης της ανεργίας, της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, θα επιδιώξουμε και τη νέα τετραετία.

Τα τελευταία τρία χρόνια, 2015, 16 και 17, όχι απλώς πετυχαίνουμε τους δημοσιονομικούς μας στόχους, αλλά υπεραποδίδουν οι προσπάθειες μας, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα κοινωνικό μέρισμα για εκείνους που το έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Από το 2019 κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να υπάρξει η έγνοια, το κοινωνικό μέρισμα να είναι όχι μόνο για τους ασθενέστερους, αλλά και για τη μεσαία τάξη, μέσω της μείωσης των συντελεστών φορολογίας. Γιατί είναι γεγονός, ότι ένα μέρος της μεσαίας τάξης, υπερφορολογείται.

Από την Ένωση των Ελληνικών Τραπεζών και από τα επίσημα στοιχεία που έχουν, προκύπτει ότι η ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, ακόμη και με την εξαγγελία της, έχει οδηγήσει αρκετούς στρατηγικούς κακοπληρωτές που είχαν και δεν πλήρωναν -και οι οποίοι βρίσκονταν κάτω από την προστασία της ομπρέλας των νόμων Κατσέλη-Σταθάκη, χωρίς να τη δικαιούνται και να την αξίζουν- τους έχει οδηγήσει λοιπόν, στο να πηγαίνουν και να επιδιώκουν ρύθμιση των χρεών τους, διότι πολύ απλά έχουν και ακίνητη περιουσία και καταθέσεις και απλώς ήθελαν να επιβαρύνουν όλους τους υπόλοιπους με το δικό τους “μπαταξιλίκι”.

Άρα πιστεύω ότι μέσα στο 2018, θα υπάρξει και μια πορεία μείωσης των λεγόμενων κόκκινων δανείων, κυρίως των επιχειρηματικών ή των ακριβών στεγαστικών, έτσι ώστε την προστασία να την απολαμβάνουν αυτοί που πραγματικά τη χρειάζονται.

Με δεδομένο ότι και οι δανειστές έχουν αυτιά και οι δανειστές καταγράφουν – και έχουμε δει στο παρελθόν να έχουν μέχρι και υπονομευτική συμπεριφορά, μήπως όλες αυτές οι εξαγγελίες που γίνονται από κυβερνητικά στελέχη ότι θα αυξηθεί ο κατώτατος μισθός, ότι υπάρχει περίπτωση να μην εφαρμοστεί η περικοπή στις συντάξεις ή η μείωση του αφορολόγητου, μήπως είναι πολύ νωρίς για να γίνονται; Μήπως θα έπρεπε κατά τη γνώμη σας να είναι πιο φειδωλά αυτά τα κυβερνητικά στελέχη; Ούτως ή άλλως δεν είναι κάτι που μπορούν να κάνουν αύριο.

Νομίζω ότι θα πρέπει να αποφύγουμε να ανεβάζουμε τον πήχη υπερβολικά. Είναι προτιμότερο να εξασφαλίζουμε με συνεπή οικονομική διαχείριση εκείνο το περίσσευμα που θα οδηγεί σε θετικά μέτρα. Προτιμώ θετικά αποτελέσματα όπως το κοινωνικό μέρισμα, από πρόωρες εξαγγελίες. Και επειδή, μετά το μνημόνιο θα είμαστε υπό την εποπτεία των κανόνων που ισχύουν για όλα τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης -και ειδικότερα με τον κανονισμό 472 και 473 για τις χώρες που ήταν σε μνημόνιο και βγήκαν απ’ αυτό, θα είμαστε δηλαδή με τους κανόνες που ισχύουν ήδη για την Ιρλανδία, την Πορτογαλία, την Κύπρο- και επειδή θα δανειζόμαστε από τις αγορές και άρα θα είμαστε υπό την εποπτεία των αγορών, γι’ αυτό «θα πρέπει να απλώνουμε τα πόδια μας», όπως έλεγε ο παππούς μου από ένα ορεινό χωριό της Ηπείρου, «έως εκεί που φτάνει η κουβέρτα». Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ να συμπεριφερθεί με την αφροσύνη και το πελατειακό στυλ που κυβέρνησαν την δεκαετία 2000-2010 η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, βυθίζοντας τη χώρα στα χρέη και στα ελλείμματα.

Αυτή την οδυνηρή και ταπεινωτική εμπειρία της χρεωκοπίας και των μνημονίων, δεν πρέπει να την ξαναζήσει ο ελληνικός λαός. Που σημαίνει ότι τις όποιες παροχές και τις όποιες βελτιώσεις χρειάζεται να κάνουμε -και όντως χρειάζεται να μπούμε σε ένα διάλογο για την αύξηση του κατώτατου μισθού κλπ- όλα αυτά, πρέπει να γίνουν στο στέρεο έδαφος μιας νοικοκυρεμένης δημοσιονομικής διαχείρισης, η οποία είναι απαραίτητη για να ενισχύεται η εμπιστοσύνη, οι επενδύσεις, η οικονομική ανάκαμψη, η μείωση της ανεργίας, που είναι προτεραιότητες για τη χώρα.

Και πιστεύω ότι μέσα στο 2018, για πρώτη φορά η ανεργία θα πέσει κάτω από το “ψυχολογικό όριο” του 20%.Και επίσης ότι μέσα στην επόμενη διετία, μέχρι και το 2020, ανεργία μπορεί να φτάσει στο 15% – το οποίο παραμένει υψηλό, αλλά μην ξεχνάμε ότι τρία χρόνια πριν, ήμασταν στο 27%».

Share.

Leave A Reply